Toimintapiste Rastin Kannatusyhdistys ry

HALU TARJOTA HOIVAA
ASIAKKAIDEN EHDOILLA

Toimintapiste Rastin Kannatusyhdistys ry on käyttänyt DomaCarea osana yksiköidensä toimintaa jo huhtikuusta 2010 lähtien.

Tärkeä osa päivittäistä viestintää

Toimintakeskus Rastin Kannatusyhdistys ry:ssä DomaCarea käytetään erityisesti yksiköiden väliseen viestintään. DomaCare mahdollistaa yksiköiden kuulumisten helpon ja vaivattoman päivittäisen seuraamisen.

– DomaCaren kautta voin laittaa kaikille työntekijöille sähköpostin jonka he voivat kuitata luetuksi. Näin tiedän aina ketkä ovat lukeneet ja ketkä eivät. Kommunikoinnin tärkeys on avainasemassa. kun mietitään toiminnan seurantaa ja kehittämistä esimiehen asemasta katsottuna, kertoo toiminnanjohtaja Harri Siitonen.

Vuorotyön tiedonkulun helpottaja

DomaCaressa käyttäjä voi kirjoittaa asiakkaidensa päivän kuulumiset tai tapahtumat jokaisen asiakkaan henkilökohtaiseen raporttin. Tämä tukee erityisesti vuorotyötä tekeviä hoitajia sillä näin edellisen työvuoron aikana tehty raportti siirtyy eteenpäin vuoron vaihtuessa myös kirjallisena eikä vain suullisesti.

– Väärinkäsitykset ovat vähentyneet ja olennainen tieto saavuttaa aina työntekijän kun se on kirjoitettu oikeaa paikkaa Domassa, sanoo Siitonen.

Toimintapiste Rastin Kannatusyhdistys ry on vuonna 1980-luvulla perustettu monipuolista hoivapalvelua tarjoava yhdistys.

  • Toimintapiste Rasti, päivätoiminta
  • Rastinkoti, ympärivuorokautinen palveluasuminen
  • Tukikoti, kodinomaista perheasuminen
  • Palveluntuottajana vuodesta 1999

Tiedon hyvä hallinta tehostaa työtä

– Jokainen osio asiakkaiden omilla sivuilla on meille tärkeä. Kaikki tieto on aina löydettävissä ja asioilla on oikea paikka. Näin jokaisen asiakkaan tiedot ovat helposti ja nopeasti saatavilla, eikä aikaa mene etsimiseen, korostaa Siitonen DomaCaren merkitystä vielä tiedonkulun näkökulmasta.

– Kalenteria seuraamalla tiedät aina mitä missäkin yksikössä tapahtuu ja kaikki asiat pysyvät järjestyksessä. Työn organisointi helpottuu kun kalenterista on näkyvissä aikataulutettuna tulevat tapahtumat. Käytämme kalenteria tilavarauksien tekemiseen, näin kaikki voivat nähdä miten tilamme ovat käytössä tai vapaana ja jokaisella on varausmahdollisuus.

Muunneltavuus ja yksilöllisyys

Toimintakeskus Rastin Kannatusyhdistys ry:n yksiköiden toiminnassa DomaCare on todettu erityisen hyväksi juuri muunneltavuutensa ansiosta, joka takaa järjestelmän olevan juuri omiin tarpeisiin sopiva.

– Rastilla on käytössä vain toiminnan kannalta tärkeitä osioita ja olemme voineet vaikuttaa osioiden ulkoasuun ja sisältöön. Kaikki toiveemme on huomioitu ja meidän DomaCare on tehty meidän näköiseksi meidän tarpeisiin. Doman käyttöönoton myötä sähköinen asiakastietojärjestelmä on tullut jäädäkseen työhömme, tietojen kirjaaminen ja käsitteleminen on selkiintynyt, eikä työntekijöiltä mene aikaa olemassa olevan asiakastiedon etsimiseen, totetaa Siitonen.

Lisätietoja Toimintapiste Rastin Kannatusyhdistyksen siirtymisestä DomaCareen antaa mielellään:

Ilkka Jussila, toimitusjohtaja, Invian Oy
050 530 0033 / ilkka.jussila@invian.fi